Dag 2 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg vier

25 April 2016 | Nederland, Rotterdam

Het verslag van gisteren is niet gelukt om te plaatsen. Dus het verhaal over de foute namen op de vliegtickets, de schaar in de handbagage. De wandeling naar het grote plein dat in 10 moest lukken en bij ons 5 uur heeft geduurd, houden jullie van ons tegoed. Helaas kunnen we geen foto s plaatsen. Mar goed dan het verhaal van vandaag. Vanmorgen prima ontbeten in onze Riad. Ook nu dingen gegeten waarvan we niet wisten wat het was. En om 9 uur op weg naar het centrale plein om te gaan fietsen. Wel 10 minuten ging niet lukken ,maar wel 20minuten. We werden verwacht bij stalletje no 42. Prima ontvangst met verse jus. Wij waren de enige vier dus prima voor ons. Eerst in de taxi naar de fietsenboer. Erg mooie fietsen trouwens. Dat fietsen hier tussen dat verkeer is een sport op zich. Alles rijdt hier door elkaar, en iedereen gebruikt zijn claxon. Een hele kakfonie van claxons. Maar we zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. De gids nam ons mee naar een paleis waar schitterende houten plafonds en mozaik vloeren waren. Erg oosters aandoend. Trouwens dat is heel Marrakech. Het is hier een heel andere wereld. De mensen zijn hier trouwens super vriendelijk, maar verwachten overal een fooitje voor. De gids nam ons ook mee de tuinen Majorelle. Een prachtige botanische tuin met een huis van Yves Saint Laurant. Alles geschilderd in de kleur blauw majorelle. Lekker een kopje koffie gedronken en weer verder. De fietstocht duurde tot 14.30 uur. Alle vier en zere kont , maar erg leuk. Eerst maar weer wat gaan drinken op het plein, en natuurlijk iets eten. Dar hebben we besloten om nogmaals de souls, de markt, op te gaan. We hadden nog wat boodschappen te doen. Zo wilde Petra een zwarte tas. Na vele winkeltjes te hebben gehad, vonden we een zeer vriendelijke knul. Deze heeft zeer zijn best gedaan, en kwam met een goede tas alleen deze was blauw. Geen probleem, met een bepaalde olie werd de tas ingesmeerd, en deze werd zwart. Hoe en wat het was , geen idee!!! Daarna nog lekker gaan dwalen. En wederom wisten we op een gegeven moment echt niet meer waar we waren. Zelfs de kaart gaf problemen. De buurt was op en gegeven moment niet zo aangenaam meer. Toch maar eens vragen. Een vriendelijke dame wist ons te vertellen dat we beter een taxi konden nemen terug naar het grote plein. We waren aardig uit de buurt. Goed de eerste de beste taxi aangehouden. We moesten zeker 15 minuten rijden eer we weer op bekend terrein waren. Niemand heeft enig idee hoe we zo uit de richting konden komen. Nu hebben we wel in alle reisgidsen kunnen lezen dat iedereen wel een keer zal verdwalen. Maar goed 2 dagen achterelkaar is bizar. Alles kwam weer op zijn pootjes terecht. We hebben op het plein heerlijk gegeten. Bij een stalletje lekkere kebab-tv en vis gegeten. Het grote plein is s avonds 1 groot theater met muziek, slangenbezweerders en vele eettentjes. Heel veel mensen lopen hier. Je komt hier niet alleen toeristen tegen, maar ook de locale. Zeer gezellig. We hebben ons met de taxi terug laten brengen. Morgen willen we naar een hamman, lekker onszelf laten verwennen.

• 26 April 2016 - 09:01

Corine:

Oh, ben super benieuwd naar het verhaal van de eerste dag. Maar dat komt dan nog wel. Wat een avontuur. Lijkt me ook inderdaad een hele andere wereld. Foto's plaatsen lukt niet...hmmmm...waar hebben we dat eerder meegemaakt Mieke? :-)
    Laat jullie maar lekker verwennen in de Hamman. Veel plezier nog!!

• 26 April 2016 - 23:38

Monique:

Ik wachten op een mailtje voor een nieuw verslag, niks nakkus nada... toch maar weer even kijken en ja hoor een reisverlsag. Oh met een schaartje ken ik ook een verhaal van ( Canada)...... niet weten wat je eet??? Net naar Herman den Blijnker zitten kijken die wormen uit een mangrovebos zat te eten op het strand....brrrrr..... mozaïeken bekijken, het zal allemaal fantastisch mooi zijn. Hier is het verschrikkelijk weer. Zelfs de caravan inpakken lukt niet vanwege de hagel en sneeuwbuien. Toch gaan ook wij morgen op pad. Ik ga gauw het volgende verslag lezen..... jammer van de foto's maar die zien we thuis wel....