Hamman - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu Hamman - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu

Hamman

Blijf op de hoogte en volg vier

26 April 2016 | Nederland, Rotterdam

Goed, vanochtend heerlijk met z n vieren naar de hamman geweest. Ons heerlijk laten scubben en masseren. Een mooie hamman, waarschijnlijk niet voor de locale, maar prima voor ons. We hadden toch het een en ander zelf meegenomen zoals een grote handdoek en slippers en het en en ander aan toiletartikelen. Maar we hadden Daar niets van nodig. We zij heerlijk ingesmeerd en te zwarte zeep, en weer afgewassen met bakken water wat over je heen gegooid wordt. De scrub kreeg je al liggend op een warme stenen tafel, ook werd je lijf heerlijk ingesmeerd med olie, daarna een lichaamsmassge van 1uur. Heerlijk uitgerust wilde we eigenlijk gaan thee drinken bij het duurste hotel van Marrakech. Echter het was alweer half3. Een betje lat dus. We besloten om meteen door te lopen naar de koranschool. Ach neem de tassen gewoon maar mee! Wij weer de souks in , en jawel weer niet weten waar we waren. En toch gevonden. Erg knap , vinden we zelf. Je wordt hier wel helemaal gestoord van al die mensen die je willen helpen of de weg willen wijzen. Altijd met een bijgedachte en er geld voor willen hebben. We worden steeds achterdochtiger. En toch stonken we er weer in. Een oudere man lokte ons zijn toko in door te vragen of we de stad Dordrecht kenden? Of we even iets wilde vertalen voor hem. Wij toch ernaar toe. En zo zaten we binnen, en al vlug weer opgestapt. Op naar de school. En gevonden. Hier zaten vroeger zo 800 jongens op school. Kleine ruimtes maar heel mooi versierd met houtsnijwerk en mozaik. Helaas liepen we nog steeds te slepen met ons badjassen, maar goed we gingen toch zo terug. Tenminste als we de weg terug konden vinden. Na een lekker sapje en de kaart goed bestudeerd, weer op weg. We waren er niet zeker van, maar toch op het grote plein, djamee el fan, uitgekomen! Complimenten voor onszelf. Hier een tuk tuk genomen naar ons hotel.maar ook hij wist de weg niet en zette ons ergens af in een achterafbuurt, nee dus. Zet ons maar weer op het plein af. Hij weer terug. Tot we bekende weg zagen. Stop, wij eruit en verder gelopen. Vanavond bestellen we een taxi en gaan weer lekker eten op het plein met de vele eetstalletjes, muziek, slangenbezweerders, aapjes en alles wat je op een oosterse markt kan verwachten. En heel belangrijk, lekker ten.

• 26 April 2016 - 23:42

Monique:

Het lijkt wel of jullie in een film meespelen. Een Hamman.... nou staat ook bij ons op het programma, maar dan in Limburg. Waarschijnlijk ook makkelijker met de weg te vinden hahahaha. Ik kan me niet voorstellen wat jullie zien en meemaken dus kom maar op met de foto's.....dat van de koranschool heb ik gelezen, indrukwekkend moet dat zijn die kleine kamertjes. Genieten jullie nog maar lekker.....