Berberdorp - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu Berberdorp - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van vier moeders - WaarBenJij.nu

Berberdorp

Blijf op de hoogte en volg vier

27 April 2016 | Nederland, Rotterdam

Terwijl jullie in de 4 graden Koningsdag hebben gevierd, zijn wij met temperaturen ver in de 20, op stap geweest met en gids in het Atlasgebergte. Om 9 uur zijn we met een prima taxibusje opgehaald. Een leuke knul bracht ons naar het Berberdorp. Het de Berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Marokko. In dit dorp was een berbermuseum. Zeer interessant , want diegene die ons rondleidde was een zeer enthousiaste verteller. Zo zijn we ook meer te weten gekomen over de symboliek in de berberkleden.
Daarna in een origineel huis van een berberfamilie geweest. Daar hebben we heerlijk thee gedronken en brood met boter en honing. Ook aal spraken we met de dame niet de zelfde taal, toch was het zeer gezellig. Met de auto een leuke rit door het gebergte. Wezen lunchen aan de Rivièra. Zoveel water zie je hier niet. Maar aan deze rivier is het net de costa del sol. Vol met eettentjes en hotels. In de zomer als het in de stad te warm wordt vertrekken vele mensen hierheen voor wat verkoeling.
Onze gids vroeg of we nog naar de watervallen wilde. Dan ging hij een gids regelen. Zo gezegd zo gedaan. De tocht van en naar de watervallen zou ongeveer 1,5 uur duren. Dat klopte deze keer inderdaad. Lia bleef lekker op een terrasje zitten en wij naar boven. Dat was af en toe wel klimmen en klauteren. Van steen naar steen. Een hele onderneming, maar dankzij de gids zijn hulp zijn we bij de waterval aangekomen. Het was de moeite waard. De terugreis was eigenlijk nog zwaarder, doordat sommige stenen nat waren werd het soms glibberig. Maar zonder kleerscheuren aangekomen.
Een heerlijke dag gehad buiten de hectiek van Marrakech.
Lekker weer wezen eten. We zijn het er allemaal over eens, dat dat afpingelen voor alles toch wel je strot uitkomt. Heerlijk als je gewoon ergens een vaste prijs voor ziet. Maar geen gezeur, het waren 4 geweldige dagen hier in Marokko. Morgenochtend gaan we er nog op uit, en om 3 uur vertrekken we richting vliegveldv

• 29 April 2016 - 22:14

A3/Monique:

Weer heel wat beleefd, voor ons gaat het net beginnen en inderdaad in een nat en koud Nederland. Door jullie Hammam-verhalen hebben wij dat hier in NL gedaan. Wat een heerlijkheid is dat zeg. Nu alleen de temperaturen nog..... leuk jullie op afstand te kunnen volgen....ben benieuwd naar het fotoboek.....